شقاق در کودکان

درمان بیماریهای نشیمنگاه

درمان هموروئید با لیزر

در درمان هموروئید با لیزر، لیزر در واقع برای ایجاد بافت اسکار به کار می رود و این کار باعث قطع خون رسانی به بافت هموروئید می‌ شود و در نهایت باعث کاهش هموروئید و از بین رفتن آن می شود. بافت اسکار نیز برای جلوگیری از هموروئید آینده از طریق تقویت دیواره‌ ای مقعد عمل می‌ کند و در نتیجه باعث می‌ شود که رگ‌ ها دچار التهاب نشوند و هموروئید رشد نکند.

برای درمان هموروئید با لیزر نمی توان هزینه معینی را اعلام کرد، دکتر و پزشک متخصص بیمارهای مقعدی نوع هموروئید را بررسی و معاینه می کند و بر اساس میزان رشد و وضعیت بیماری هزینه درمان هموروئید با لیزر را تعیین می کند.

مسئله خیلی مهم در باره هزینه فقط مبلغ پرداختی نیست و شامل عوامل زیادی است که این عوامل هزینه واقعی درمان را مشخص می کند. این عوامل را می توان به صورت زیر بیان کرد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 10 تير 1397ساعت 22:48  توسط سهیل 

روش های درمان هموروئید

روش های درمان هموروئید در نوع خود متنوع است. اگر هموروئید درمان نشود مشکلاتی را به وجود می آورد. ما اینجا در مورد روش های درمان هموروئید با شما حرف خواهیم زد. انواع مختلف هموروئید معمولا پس از چند روز خودشان را نشان می دهند. اما درمان‌ های زیادی وجود دارند که می‌ توانند خارش و ناراحتی را کاهش دهند. ایجاد تغییرات غذایی ساده و عدم فشار بردر هنگام توالت اغلب توصیه می‌ شود.

هموروئید خارجی می‌ تواند بسته به شدت بیماری چند روش درمانی داشته باشد. پزشک شما ممکن است بپرسد که آیا شما نسبت به انواع خاصی از داروها یا درمان‌ ها حساسیت دارید یا خیر. آیا درمان خاصی را برای درمان خود در اولویت می دانید؟

هموروئید معمولا با کمک مطالعه پیشینه پزشکی و معاینه فیزیکی بیمار تشخیص داده شود. هموروئید خارجی معمولا آشکار و به راحتی در بیرون آنال مشاهده می شود. به خصوص اگر لخته خون تشکیل شده‌ باشد. ممکن است متخصص بالینی شما یک تست دیجیتال برای بررسی خون در مدفوع انجام دهد. اگر شواهدی از خونریزی رکتوم یا خون میکروسکوپیک در مدفوع وجود داشته باشد، او همچنین ممکن است مجرای مقعد را با یک لوله پلاستیکی کوتاه با نور روشن بررسی کند. سگموئیدوسکوپی قابل‌ انعطاف یا کولونوسکوپی ممکن است برای رد علل دیگر خونریزی مانند پولیپ‌ های کولورکتال یا سرطان به ویژه در افراد سن بالا انجام شود.

+ نوشته شده در  يکشنبه 10 تير 1397ساعت 22:41  توسط سهیل 

هموروئید چیست؟

هموروئید خارجی و داخلی توسط یک معاینه فیزیکی و بررسی پیشینه پزشکی بیمار توسط یک دکتر متخصص هموروئید مراقبت‌ های بهداشتی تشخیص داده می‌ شوند. کولونوسکوپی ممکن است علل دیگر خون در مدفوع را نشان بدهد.

رایج‌ ترین علائم هموروئید خونریزی بدون درد است. ممکن است خون قرمز روشن رنگی در بیرون روی مدفوع، روی کاغذ توالت، یا در توالت ریخته شود. خونریزی معمولا محدود کننده است.

هموروئید شریان‌ ها یا رگ ها نیستند، بلکه رگ‌ های خونی طبیعی به نام سینوس ها هستند که در دیواره‌ های اطراف رکتوم و مقعد قرار دارند. وقتی فشار ورید در داخل این رگ‌ های خونی افزایش می‌ یابد، هموروئید ها متورم و گشاد می‌ شوند، زیرا رگ های خونی راه کانال و مجرای مقعد را سد می کنند. این مورد منجر به شایع‌ ترین علائم هموروئید یعنی خونریزی و تورم می‌ شود.

+ نوشته شده در  يکشنبه 10 تير 1397ساعت 22:34  توسط سهیل 

شقاق چیست؟

شقاق مقعدی یک برش یا پارگی در مقعد است (دهانه ای که از طریق آن مدفوع از بدن خارج می‌ شود) که به سمت کانال مقعد امتداد می‌ یابد. شایع‌ ترین محل برای شقاق مقعدی در مردان و زنان (۹۰ درصد از کل شقاق ها) خط وسط در کانال مقعد، قسمتی از مقعد که به ستون فقرات نزدیک‌ تر است می باشد. شقاق به دلیل پیکربندی ماهیچه‌ ای که مقعد را احاطه می‌ کند در پشت معمول‌ تر هستند. این کمپلکس ماهیچه‌ ای که به عنوان مقعدی خارجی و داخلی نامیده می‌ شود، زیربنای شقاق مقعدی را تشکیل می‌ دهد. sphincters بیضی‌ شکل هستند و قوی ترین آنها در کناره‌ ها و ضعیف‌ ترین آنها در سمت عقب وجود دارند.

هنگامی که پارگی در anoderm رخ می‌ دهد، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها خلفی باشند. در زنان نیز حمایت ضعیفی از کانال مقعد قدامی به دلیل حضور واژن در مقعد وجود دارد. به همین دلیل،۱۰ درصد از شقاق ها در زنان قدامی، در حالی که تنها ۱ درصد در مردان قدامی است. ممکن است در انتهای پایین شکاف‌ ها یک برچسب پوست شکل بگیرد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 6 تير 1397ساعت 15:41  توسط سهیل 

بیماری نشیمنگاه چیست؟

نشیمنگاه کجاست؟ مقعد بخشی از دستگاه گوارش است که از کانال ماهیچه‌ ای لگن و مقعد باسطه عبور می ‌کند. این آخرین بخشی است که مدفوع از بدن بیرون می ‌ریزد. در بزرگسالان مقعد ۴ تا ۵ سانتی متر طول دارد. نیمه پایینی کانال مقعد، انتهایی حساس عصبی دارد.
احتمالا شما هم از آن دسته افراد هستید که اگر با بیماری های مقعدی روبه رو شوید از مراجعه به دکتر خجالت می کشید. بسیاری از بیمارهای مقعدی در ابتدا به صورت خفیف ظاهر می شوند و رفته رفته به مراحل حادی می رسند.
 
پس در مراحل ابتدایی باید جلوی آنها را بگیرید و جای هیچ خجالت و نگرانی نیست. اگر پیشگیری ها و درمان های اولیه را انجام ندهید با درمان های سختی روبه رو خواهید شد که می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.
+ نوشته شده در  چهارشنبه 6 تير 1397ساعت 15:37  توسط سهیل